Eerste dagen down under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shoshanna Boute - WaarBenJij.nu Eerste dagen down under - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shoshanna Boute - WaarBenJij.nu

Eerste dagen down under

Door: Shosha

Blijf op de hoogte en volg Shoshanna

20 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Na 5 dagen vond ik het wel tijd voor mijn eerste verslag. Het voelt als veel langer, door alle nieuwe mensen en indrukken die je krijgt in zo'n korte tijd.

Maar om maar bij het begin te beginnen. Na wat tranen op Schiphol, 28 reisuren, veel te veel taxi geld, een nacht in een motel, ontbijt in het vliegtuig als het eigenlijk midden in de nacht is, moeilijk vragen bij de douane en zonder jas (oops vergeten) kwam ik aan in Melbourne. Toen we eroverheen vlogen was mijn eerste gedachten: OMG het is zoooooo groot, hoe ga ik ooit de weg vinden hier. Maar volgens mijn taxichauffeur in Adelaide zou ik na een half jaar niet meer terug willen.

Bij mijn hostel aangekomen om 9 uur s'ochtends werd me verteld pas mijn kamer in te kunnen om 2 uur s'middags, too bad geen powernap dus. Ik heb mijn mega koffer en backpack in een locker gepropt en ging even zitten om een berichtje te sturen dat ik veilig was aangekomen. Nog geen 2 minuten later had ik mijn eerste vriend gemaakt, nooit gedacht dat ik "vreemde" aan zou spreken. Een jongen uit Londen genaamd Michael, die ik na 3 uur George noemde omdat ik dacht dat hij zo heette hihi. We zijn samen de stad ingegaan en meteen maar een jas aangeschaft en een Australisch telefoon nummer om een kamer te kunnen vinden. Na een grote wandeling kwamen we terug in het hostel waar ik mijn toekomstige roommate ontmoete en een meisje uit Duitsland, Andrea. Ik kon mijn kamer in, prima kamer, beter dan die van George Michael in ieder geval. Vervolgens was meteen de zoektocht naar een huis begonnen, zoekend op gumtree naar beschikbare kamers en ze dan smsen en hopen dat je langs mocht komen. Ik had aan het einde van de dag drie afspraken om langs huizen te gaan de dag erna. S'avonds ging ik samen met Nicole (toekomstige roommate) en Andrea op pad. We zijn naar Victoria Market geweest wat voelde als een kerstmarkt, want ja dat ben ik nog vergeten te vertellen het is freeeeeeezing cold! Op dit moment is het 12 graden, maar ze doen niet aan centrale verwarming waardoor koukleumen een van je dagelijkse bezigheden is. Op de market waren allemaal eettentjes en lifemusic. Pas de eerste avond en had het meteen naar mijn zin, voor een goede prijs hadden we lekker eten dat deden we goed als newbees. Daarna zijn we nog een free beer gaan halen in een club waarvoor we een kaartje hadden gekregen. Chill van het gratis biertje, verder niet heel boeiend. Ergens nog een foto gemaakt met mijn reisoutfit, zag er fabulous uit uhum.. Terug in het hostel, ontzettend moe en allemaal berichtjes van thuis kreeg ik toch een beetje heimwee. Maar dat werd al snel onderbroken toen mijn hostel roommates binnenkwamen. Twee meisjes uit Australie, die naar een concert gingen in Melbourne en meteen een weekje vakantie eraan hadden geplakt. Halverwege het gesprek ben ik in slaap gevallen.

Dag twee in Melbourne, vroeg opstaan om een kamer te bekijken, ik had Nicole meegevraagd omdat er meer plekken vrij kwamen. Dus vroeg aan 'free breakfast', müsli met lang houdbare melk, toast en pindakaas uit een gigantische bak waar 1000 messen in zaten. Heerlijk! Tijdens het ontbijt ontmoetten we ook twee meisjes uit Chili, waarvan ik al met 1 contact had gehad via facebook, Trini en Emilia. Zij wilde zoeken naar een huis met een groep, ook een goede optie, ik was er wel voor in maar had ook al afspraken gemaakt voor kamer bekijken. Tijdens het ontbijt kreeg ik een sms dat de afspraak verzet werd naar de middag, dus weer een ochtend vrij om weer gumtree te bekijken.. Ik ben met Michael en Emilia de stad ingegaan en we hebben een bankaccount geopend. Ik dacht: Why not? Het is free! Goed aan het inburgeren dus. Vervolgens ben ik Nicole op gaan halen in het hostel en zou ons eerste huisbezoek plaatsvinden. We liepen de straat in, Drummondstreet, alleen maar mooie huizen. Het is een van de betere wijkjes zeker voor studenten en erg sfeervol met Italiaanse restaurantjes, daar zijn ze gek op hier en barretjes. Het huis was geweldig, groot en mooi en de kamer was top! Ze wonen er met 15 mensen, studerend en werkend en allerlei nationaliteiten. Toen we naar buiten liepen, wisten we het beide meteen, jaaaa hier willen we wonen. Na 5 minuten had ik gesmst dat we er graag zouden willen wonen en vervolgens zijn we de stad in gelopen om afleiding voor de zenuwen te zoeken. Na een uur in een koffietent hadden we nog steeds geen antwoord, dus dan maar stalkerig bellen. Vervolgens kwam het goede nieuws, we mochten er wonen :) Yes, na het eerste huis meteen een kamer en later andere kamers van anderen te zien, werd steeds meer bevestigd hoe lucky we waren met ons mooie huis. We konden onze andere afspraken meteen schrappen en genieten van sightseeing. We zijn alvast een kijkje gaan nemen op de gigantische campus, dat bestaat uit een oud en een modern gedeelte. Het oude gedeelte is net Zweinstein van Harry Potter en het schijnt dat er ook scenes zijn opgenomen hier.. Wat ook wel grappig is, we ontdekte dat het hier heer normaal is om je eigen drank mee te nemen naar een restaurant. Zo stond er ergens op het raam BYOB. Terug in het hostel hebben we zelf pasta gekookt zo simpel als het maar kan, pasta + een pot saus. Tijdens het koken leerden we een Australische chef kennen, die een aantal nachten in het hostel sliep terwijl hij naar een woning zocht. Met kruiden en kaas van hem werd onze simpele maaltijd top! De dag eindige met een film in de cinema van het hostel en de volgende ochtend zouden we verhuizen naar ons nieuwe huis.

Vrijdag ging het dan echt beginnen, een eigen huis, het begin van je studentenleven hier. Nog een hele klus om je zware koffer van het hostel naar ons nieuwe huis te krijgen lopend, het enige moment dat ik het warm had haha. Na alles te hebben uitgepakt, gingen we met z'n 3en (ook Trine een Noors meisje die net als wij net nieuw was) boodschappen doen. Eerst naar de markt voor groente, fruit, kaas en lekkere smeersels. Om vervolgens naar de Aldi te gaan voor al het andere. Goedkopere boodschappen kun je niet krijgen en dat is wel nodig want het is enorm duur! S'avonds hadden we onze eerste party in een huis vol exchange students die het zelf net een week hadden opgezet. Heel leuk om meer nieuwe mensen te leren kennen! Hier hebben we een nieuwe toekomstige roommate leren kennen, Aliane uit Duitsland. Met alleen maar wijn (bier is onbetaalbaar) en een jetlag werden we zaterdag om half 3 s'middags gewekt want om half 2 was onze huislunch al begonnen.. OOPS! De huislunch was heerlijk! Pasta gemaakt door een echte Italiaan en daarna tiramisu. Dit werd een chilldag van wat er nog van over was. Movie night met wat homies.

En dan zijn we al bij vandaag (zondag). Ik moet zeggen s'nachts slapen gaat nog wat moeizaam, dus een beetje uitslapen is wel chill. We hebben een graffiti tour door de stad gedaan, het was wel geinig. Meteen even onze mark achtergelaten :) Zo met wat girls wraps eten en morgen om 8:15 naar de uni, het begin van de orientation week. Ben benieuwd naar de mensen die hetzelfde gaan doen als ik, want iedereen gaat economie doen ongeveer.

Ik wilde nog even kwijt dat ik het ontzettend erg vind van het vliegtuig. Gelukkig was ik al in Melbourne en had mijn vader de verkeerde vlucht geboekt. Lisanne Engels R.I.P., we hebben samen nog in Brighton gezeten en ik had ook in het vliegtuig kunnen zitten. Ik heb geen woorden voor wat er gebeurd is. Ik hoop dat iedereen een goede manier vind om afscheid van je te nemen!

Ik weet niet wanneer mijn volgende verslag gaat komen. Maar ik hou jullie op de hoogte!
Liefsxx,

  • 20 Juli 2014 - 12:00

    C:

    Zo blij dat het verkeerde vliegtuig was geboekt, echt een nachtmerrie! Sorry van je vriendinnetje..
    Super leuk dat het helemaal top is maar dat dacht ik al haha. Geniet er lekker van en alvast veel succes morgen! Dikke kus en knuffel

  • 20 Juli 2014 - 15:58

    Emma:

    Haha Soos ik hoor het je gewoon zeggen allemaal. Geniet ervan kleine, x

  • 24 Juli 2014 - 23:46

    ANJA:

    He shosha,
    Wat een levend verslag, leuk om te lezen. En wat fijn dat je zo snel een goede woonlocatie hebt gevonden. Toch je basis voor een plezierig verblijf. Veel plezier en ik hoop voor je dat de temperatuur snel de betere kant opgaat.
    Lieve groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2014

Inburgeren

20 Juli 2014

Eerste dagen down under
Shoshanna

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 3469

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: